12.01.2014

Jeg vil gerne dele personlige ting på min blog uden at gå for meget i dybden. Dog, nu hvor jeg fortæller om mig selv og hvordan jeg lever mit liv,synes jeg ikke at jeg kan tillade mig at holde for meget tilbage.
Jeg var til læge i fredags, da jeg har følt at min depression har været én stor rutsjebane. (de gamle læsere ved måske at jeg havde meget store problemer med dette fra år 2010) Jeg har virkelig troet at jeg har været ude af det igen, men da jeg begyndte at mærke på min krop at den var gal, ringede jeg til min læge og fik en tid. Jeg har pr. 10. januar fået diangosiret panisk angst og depression. Det irriterer mig så grænseløst at det halve kunne være nok. Jeg har det så pisse godt, men engang imellem skal jeg ned og ramme bunden på grund af den åndssvage sygdom. Jeg er kommet i behandling igen og jeg kan ikke vente til at den kommer til at virke. 

Det at have en depression er blevet så "almindeligt" at folk ikke ser det alvorlige i det. Mange unge får diagnosen, men i stedet for at sige det er "normalt" er det måske en øjenåbner til at der snart skal gøres noget ved det! Jeg er ikke god til at forklare mig når det kommer til sådanne ting, men det er Lisa Kastleen. Hvis I ikke ved hvordan folk i en depression har det, eller måske er i tvivl om I selv har nogle psykiske problemer, synes jeg I skal læse hendes indlæg HER.Hun har virkelig beskrevet det bedre end nogen andre jeg har set, og det er så utrolig velformuleret, at selv folk der ikke har prøvet det, kan forstå det.

Jeg håber ikke det kommer til at mærkes på bloggen, men jeg synes ikke jeg kunne lade jer være så uvidende. 
Jeg regner med et OOTD i morgen, da jeg skal møde sent i skole.

/Mia

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er virkelig flot af dig at fortælle dine læsere det jeg lige har læst!
Fik selv diagnoseret min depression og sociale angst for nogle måneder siden trods jeg har gået med det i 1,5 år inden jeg turde fortælle nogen noget.
Vildt flot af dig! God bedring<3

Unknown sagde ...

Det varmer rigtig meget at høre dette! Du må selv have rigtig god bedring, da ingen fortjener noget som dette. Hvis du har brug for at snakke, uanset om jeg kender dig eller ej, må du altid sende en mail til miateut@hotmail.com. Sommetider er det dejligt bare at snakke med nogen der oprigtigt gerne vil lytte.<3 Har selv lidt af social angst, så hvis jeg kan hjælpe vil jeg rigtig gerne!