10.01.2014


Se lige mit smukke nye tøjstativ. Hold nu op jeg er vild med det! Jeg kom af med 600 kroner præcis, og det synes jeg er helt ok for et tøjstativ der reelt kan holde hele livet. Det er stabilt, har en super god længde og så er det pænt. Jeg ville gerne have haft et 2000 mm. nibbelrør (ja, I know right, nipple, ha!) men til 219,- synes jeg godt jeg kunne spare 100 kroner ved at købe et som er 50 cm. kortere. + hvis jeg får lyst til at bygge det større, køber jeg bare en muffe og et nippelrør i ønskede længde og fortsætte! Hvis man laver det mere end 2000 mm., anbefaler jeg klart at man sætter et rør midt i stativet, da jeg tvivler på hvor lang den kan blive før den bliver ustabil.

Idéen er fra passionsforfashion.dk


Jeg lavede mit i ½" mens Christina lavede sit i 3/4". Jeg valgte at gå med ½" fordi de lige er dét smallere og det synes jeg falder bedst i min smag. Ovenikøbet er tingene også billigere, så jeg sparede cirka 200 kroner på at vælge en halv tommer (og heldigvis blev jeg tilfreds og gik ikke på kompromis. Hvis jeg havde syntes det andet var pænere, var jeg også gået med det!)




Min guide er næsten tyvstjålet fra dette indlæg lavet af Christina fra, men jeg kan ikke forklare den meget anderledes. Dog er mit i punktform - så er den idiotsikker ;)


Dette  er bare min rækkefølge på tingene, det er ikke vigtigt hvordan du vælger at samle det!

1. Jeg startede med at samle fødderne. Du tager dit T-stykke med snuden opad og sætter et 200 mm. Nippelrør på hver ende. I enden af disse sætter du dine Slutmuffer og afslutter med at klistre Filtpuder under delene der kan røre jorden, når du lægger dem ned. Forsæt derefter endnu engang med det andet T-stykke.

2. Derefter samlede jeg den øverste stang. Eller samlede og samlede, jeg satte blot en Vinkel på hver ende af et 1500 mm. Nippelrør og sørgede for de vendte samme vej!

3. Så skruer du dit  1500 mm. Nippelrør på den anden ende af Vinklen og gør det samme i den anden side. Nu skulle du gerne stå med noget ligende et fodboldmål.

4.Til sidst skruer du dine "fødder" fast på stængerne (husk at stramme) og sørger for at de står parallelt med hinanden.

Voila! Ét styks lækkert tøjstativ er klart til en masse tekstiler!














Hvad synes I om det sprøde stativ?


/Mia


Ingen kommentarer: